Az ingyen sör sem jó mindenre
2013. október 19. írta: Gelsei Bernadett www.gelseibernadett.hu

Az ingyen sör sem jó mindenre

 

Tisztában vagyok azzal, hogy  mennyire nehéz a párkapcsolatban a férfit bevonni , hogy külső segítséget kérjenek a  kapcsolatuk javítására, helyrehozatalára vagy megmentésére. Sok visszajelzést kaptam nőktől, hogy nagyon jönnének a Balansz Tréningekre, de a párjaik nem nyitottak erre. Gondolkoztam, hogy miként lehetne megszólítani őket. Kérdezgettem barátaimat, ismerőseimet, különböző személyiségű és korú férfiakat, hogy minél hitelesebben, és empatikusabban közelítsem meg ezt a dolgot.  Aztán rájöttem, nekem ez nem megy, nem vagyok férfi, de vannak olyan klienseim, akik már végigcsinálták ezt a tréninget és van üzenetük, saját élményű tapasztalatuk ezzel kapcsolatban.

" Szögezzük le, hogy sokféle férfi létezik, de azért nagy átlagban, sok a közös bennünk. Állítom, hogy az ingyen sör, vagy a foci több férfit vonz be, mint nőt, a sztereotípiáknak mindig van alapja. Ilyen az az elképzelés is, hogy a párterápia, a pszichológus, vagy bármi mentálhigiéniás segítség, csajos dolog.
 Mivel  én is a nagy átlaghoz tartozom, régen én is így gondoltam, egészen addig, amíg nem olyan régen, feladva elveimet, részt vettem egy tanácsadáson a feleségemmel. Hogy mi vesz rá egy férfit, hogy feladja az elveit? Talán az, hogy belefáradtam abba, a tehetetlenségbe, hogy nem tudunk kitörni a konfliktusaink ördögi köréből és már sokszor csak idegesítjük egymást. Talán a folytonos nyaggatás, hogy menjünk el egy ilyenre. Talán az, hogy az akarat meg van bennem, hogy a mindennapokban megfakult kapcsolatunkat színessé, érdekessé tegyük megint és nem akartam, hogy ezen múljon, egyfajta utolsó esélyként tekintettem rá, "végül is mit veszíthetek" alapon.
 Egyszerűen egy továbbképzési tréningnek fogtam fel, ahol megtanulunk jobban kommunikálni egymással és jobban megértjük a másikat. Mivel általában az emberek nem úgy születnek (tisztelet a kivételnek), hogy mindent értenek a dolgok működéséről, érdemes többet megtudni, tanulni, ezáltal egy újabb, magasabb szintre léphetünk és így van ez a párkapcsolattal is. Persze, ha az ember építkezik sok dolgot meg tud saját maga is csinálni, de azért egy hozzá értőbb, tapasztaltabb, vagy azzal professzionálisan foglalkozó segítsége nem árt. Azzal, hogy elmagyaráznak egy elméletet, nem gondolom, hogy minden megváltozik, de talán jobban tudom a gyakorlatban tenni a dolgom, ha értem az összefüggéseket. Nekem bevált!
 Újra olyan barátok és szeretők lettünk, mint régen, vagy talán a tudatosság miatt, jobbak. Jobban működünk párként és a hálószobát sem csak alvásra használjuk már, ami lássuk be nem elhanyagolható. Végre nem a hatalmi harcok, hanem az összhang a jellemző ránk, ami a hétköznapok balanszát is megalapozza.
 Ezúton is köszönöm és másoknak is csak ajánlani tudom, mert ha igazán akarod a változást, nem biztos hogy "egyedül" a legjobb megoldás."

F.P.

Az elmúlt egy évben, mióta a párterápia részeként használom, a szeretetnyelv és a bocsánatkérő nyelv módszerét, fogalmazódott meg bennem egy több órás tréning lehetősége. Ugyanis azt tapasztaltam, hogy sokkal intenzívebb és hatékonyabb lenne a munka, ha nem kellene megszakítani ezt a folyamatot és hetekig várni a folytatásra. A több éves szenvedélybetegekkel végzett terápiás csoport vezetési tapasztalatom , adta azt, a merész ötletet, hogy több pár (maximum 4 házaspár) egyszerre legyen jelen ezen a tréningen, mert sokkal nagyobb a hatása annak, ha másokkal együtt, - akiknek szintén hasonló problémáik vannak- dolgoznak a párok tudatosan a kapcsolatukon.


Jelentkezni itt tudtok a Balansz Light Tréningre:

http://etanacsadas.hu/component/content/article/2-uncategorised/39-hirek-aktualitasok.html

trust-300x224.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://etanacsadas.blog.hu/api/trackback/id/tr845588771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása